Rachmistrz nexo to system obsługi uproszczonej księgowości,
przeznaczony dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów lub
rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Bogata
funkcjonalność i prosta, intuicyjna obsługa to atuty, które sprawiają, że ewidencja
księgowa z Rachmistrzem nexo przebiega szybko i sprawnie.
Rachmistrz nexo został wyposażony w szereg rozbudowanych funkcji ułatwiających
prowadzenie księgowości (od ewidencji VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów,
przez wystawianie deklaracji skarbowych i ZUS, operacje kasowe i operacje na
rachunkach bankowych, po rozliczanie rozrachunków). Zaletami programu są m.in. automatyczna
dekretacja dokumentów oraz elastyczna obsługa finansów i rozrachunków.
Rachmistrz nexo
jest częścią InsERT nexo – zintegrowanego
pakietu, w którego skład wchodzą również: Subiekt
nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej oraz Rewizor nexo – system
finansowo-księgowy.
Najważniejsze możliwości Rachmistrza
nexo:
- prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub
ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi formami
księgowości);
- ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT:
zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża),
rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności;
- ewidencja środków trwałych oraz wartości
niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z
uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów
amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów;
- podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja
osobowa, umów cywilnoprawnych oraz umów o pracę;
- zaawansowany system rozliczeń właścicielskich:
od składek ZUS wspólnika, poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł (EP), do
odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
- ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych
wykorzystywanych do działalności gospodarczej;
- obsługa operacji kasowych gotówkowych i
bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe;
- obsługa operacji związanych z rachunkami
bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem
bankowości elektronicznej (off-line i on-line);
- ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja
z zapisami księgowymi KPiR bądź EP oraz z zapisami VAT;
- wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych
rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
- wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz
możliwość eksportu do programu Płatnik;
- automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz
rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów;
- integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
- możliwość pracy jednostanowiskowej bądź
sieciowej.